Till innehållet

Beslut i korthet

Nämnden för stöd, vård och omsorg i korthet – januari 2024

På nämnden för stöd, vård och omsorgs sammanträde den 25 januari fattades beslut om bland annat bonus till sommarvikarier och erbjudande om feriearbete.

Nämnden för stöd vård och omsorg

Skolnämnden i korthet - januari 2024

På skolnämndens sammanträde den 11 januari 2024 fattades beslut om nya principer för skolval och en ny kompetensförsörjningsplan klubbades igenom.

Skolnämnden

Nämnden för arbete, kompetens och välfärd i korthet - december 2023

Här kommer en kort sammanfattning av nämnden för arbete, kompetens och välfärds senaste sammanträde, den 20 december 2023.

Nämnden för arbete, kompetens och välfärd

Miljö- och byggnadsnämnden i korthet - december 2023

På miljö- och byggnadsnämndens sista möte för 2023 fattades beslut om nya taxor.

Miljö- och stadsbyggnadsnämnden

Kulturnämnden i korthet - december 2023

En kort sammanfattning av kulturnämndens sammanträde 14 december 2023.

Kulturnämnden

Nämnden för stöd, vård och omsorg i korthet - december 2023

Nämnden för stöd, vård och omsorg har fattat beslut om åtgärdsplan för hemtjänsten för att nå budget i balans.

Nämnden för stöd vård och omsorg

Tekniska nämnden i korthet - december 2023

Här kommer en kort sammanfattning av Tekniska nämndens senaste sammanträde, 13 december 2023.

Tekniska nämnden

Kommunstyrelsen i korthet - december 2023

Kommunstyrelsen vidtar steg för att införa intraprenad som driftsform inom kommunens olika verksamheter. Egenavgiften för friskvårdsbidraget tas bort för kommunanställda. Och ett nytt samverkansavtal för lokalpolisområde Kristinehamn och Kristinehamns kommun har klubbats.

Kommunstyrelsen