Sociala medier
Vi använder oss av sociala medier för att få möjlighet att kommunicera och föra dialog på platser där många kristinehamnare och turister finns. Vi har tre olika kanaler som central information från kommunen sprids i.
För att öka den digitala tillgängligheten, syntolkar vi våra inlägg i sociala medier.
På Facebook informerar vi om händelser som direkt kan påverka vardagen på något vis. Det kan handla om allt från avstängda gator till krisinformation – eller information om olika evenemang som sker i Kristinehamn.
Utöver vårt officiella kommunkonto på Facebook, har ett antal av våra verksamheter egna Facebook-konton.
Genom att följa vårt Instagramkonto kan du få mer insyn i våra dagliga verksamheter. Här turas alla förvaltningar om att visa upp sin vardag.
Utöver vårt officiella kommunkonto på Instagram, har ett antal av våra verksamheter egna Instagram-konton.
Söker du nytt jobb? Då ska du följa oss på LinkedIn. Här kan du få information om vilka lediga arbeten som finns, och veta mer om hur det är att jobba i Kristinehamns kommun.
Kontaktuppgifter
kommunikation@kristinehamn.se