Till innehållet

Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivning

Om du som konsument har en fråga eller behöver konsumentvägledning kring dina rättigheter och skyldigheter är du välkommen att kontakta kommunens konsumentrådgivare. Här kan du även få råd och stöd vid reklamationer och tvistlösning, hjälp att kontakta företaget du har problem med och hjälp med att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Kristinehamns kommun erbjuder vägledning både via telefon, mail och besök. Om du vill komma på besök så behöver du först boka en tid. Se kontaktuppgifter nedan.

Konsumentvägledningen har semesterstängt mellan den 20 juni-21 juli. Om du behöver konsumentvägledning under den här perioden kan du ringa till Hallå Konsument på 0771-525 525.

Om du vill skriva brev är postadressen: Kristinehamns kommun, 63 Konsumentrådgivningen, 681 84 Kristinehamn.

Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri.

Vill du veta mer?

Hallå konsument! är en bra webbsida för guidning och rådgivning för dig som konsument. 

Kontaktuppgifter

Konsumentrådgivning
konsument@kristinehamn.se

0550-882 45 (säkrast kl 8.30-9.30)

Tack! Om du vill skriva en kommentar kan du göra det här. Tryck annars bara på "Skicka".