Till innehållet

För dig som jobbar som personlig assistent i Kristinehamns kommun

På den här sidan kan du som arbetar som personlig assistent hitta aktuell information och annat som är viktigt för ditt arbete. Här samlar vi kontaktuppgifter, uppdaterade dokument samt lathundar och guider som rör din inloggning i verksamhetssystem, rutiner för ledighetsansökan, sjukanmälan och mer akuta situationer.

Alla viktiga kontaktuppgifter till samordnare, enhetschefer och bemanningscentralen hittar du i fliken Kontaktuppgifter.

Personlig assistans och ledsagarservice

Enhetschefer

Minna Uusimäki Rudnick , 0550-886 09 eller mejl till minna.uusimakirudnick@kristinehamn.se.

Mimmi Engdahl, 0550-869 26 eller mejl till mimmie.engdahl@kristinehamn.se.

Vi uppskattar om du i första hand alltid ringer på det fasta telefonnumret. Här hänvisar vi om vi är iväg på möten eller liknande och när vi är tillbaka på plats igen. Mobilnumret används i första hand till SMS och akuta ärenden som inte kan vänta.

Besöksadress: Nya Kyrkogatan 21, plan 3


Samordnare

Ann-Marie Ahlberg, 0550-868 74, 076-695 89 40 eller mejl till ann-marieahlberg@kristinehamn.se.

Besöksadress: Wahlundsgården.


Bemanningscentrum

Telefonnummer: 0550-858 59, 0550-858 96, 0550-858 58, 0550-858 86, 0550-858 80.
Eller mejl till bemanningscentrum@kristinehamn.se.

Bemanningscentrums öppettider är:
Måndag-fredag: 06.30-16.00, lunchstängt 11.30-12.30
Lördag-söndag samt helgdag: 06.30-14.00

 

Övriga kontaktuppgifter

IT-avdelningen: 0550-880 88

Lönecentrum: 0550-869 60

Kristinehamns kommuns växel: 0550-880 00

Till dig som är tillsvidareanställd eller långtidsvikarie

Om du är tillsvidareanställd eller långtidsvikarie sjukanmäler du dig via telefon till bemanningscentrum vardagar klockan 06.30-08 och helger/helgdagar klockan 06.30-14.00.

Telefonnummer bemanningscentrum: 0550-858 59, 0550-858 96, 0550-858 58, 0550-858 86, 0550-858 80.

Helgfria vardagar mellan klockan 08.00-15.00 ringer du till enhetschef i beredskap på telefon 0550-87490 eller direkt till enhetschef.

Friskanmälan

Glöm inte att friskanmäla dig till enhetschef senast före klockan 12.00 dagen innan du kommer åter i arbete, annars förutsätter vi att du fortfarande är sjuk och rekryterar vikarie. Det är också ditt eget ansvar att gå in i Visma och registrera friskanmälan när du är åter i tjänst.

Vid akut frånvaro när bemanningscentrum inte är öppet eller enhetschef inte är i tjänst, se när-det-händer-pärmen.

 

Till dig som är timvikarie 

Om du är timvikarie sjukanmäler du dig direkt till bemanningscentralen. Det är även till bemanningscentralen du gör din friskanmälan. 

Telefonnummer till bemanningscentrum: 0550-858 59, 0550-858 96, 0550-858 58, 0550-858 86, 0550-858 80.

Bemanningscentrums öppettider:
Måndag-fredag: 06.30-16.00, lunchstängt 11.30-12.30
Lördag-söndag samt helgdag: 06.30-14.00

Vid akut frånvaro när varken samordnare, bemanningscentralen eller enhetschef är i tjänst. Se När-det-händer-pärmen, flik 21.

Här hittar du en uppdragsbeskrivning för dig som arbetar som personlig assistent i Kristinehamns kommun.

Personlig assistans i Kristinehamns kommun

Uppdraget Personlig assistent

Här hittar du rutiner för ledighet, sjukanmälan och akuta "När det händer"-situationer.

Rutin för ledighet

Rutin för sjukanmälan

Handbok_avlösarservice_2020.pdf

Handbok_ledsagning_2020.pdf

Om du får problem eller på annat sätt behöver hjälp med din dator, kontakta kommunens IT-support.
Du når supporten på telefonnummer 0550-880 88.

Kontaktuppgifter

Samordnare Personlig assistans
adminpersass@kristinehamn.se

0550-88609 eller 072-0831350

Tack! Om du vill skriva en kommentar kan du göra det här. Tryck annars bara på "Skicka".