På den här sidan kan du som arbetar som personlig assistent hitta aktuell information och annat som är viktigt för ditt arbete. Här samlar vi kontaktuppgifter, uppdaterade dokument samt lathundar och guider som rör din inloggning i verksamhetssystem, rutiner för ledighetsansökan, sjukanmälan och mer akuta situationer.
Alla viktiga kontaktuppgifter till samordnare, enhetschefer och bemanningscentralen hittar du i fliken Kontaktuppgifter.
Lina Kjellman, 0550-886 18, 070-552 20 87
Eller mejl till lina.kjellman@kristinehamn.se
Ylva Persson, 0550-869 26, 072-143 24 06
Eller mejl till ylva.persson@kristinehamn.se
Emma Arnfeldt 0550-886 10, 073-025 38 35
Eller mejl till emma.arnfeldt@kristinehamn.se
Lisa Edström 0550-886 09, 072-083 13 50 eller mejl till lisa.edstrom@kristinehamn.se
Besöksadress: Nya Kyrkogatan 21, plan 3
Då vi ofta är bokade på möten och dylikt uppskattar vi om du ringer och bokar tid hos oss innan du kommer.
Ann-Marie Ahlberg 0550-868 74, 076-695 89 40 eller mejl till ann-marieahlberg@kristinehamn.se
Samordnaren arbetar måndag till fredag, kl 06.30-14:00 samt helgdagar kl 06:30-14:00. Dock inte alla dagar utan behöver man snabbt svar så kontaktas enhetschef.
Besöksadress: Wahlundsgården.
Vi uppskattar om du i första hand alltid ringer på det fasta telefonnumret. Här hänvisar vi om vi är iväg på möten eller liknande och när vi är tillbaka på plats igen. Mobilnumret används i första hand till SMS och akuta ärenden som inte kan vänta.
Telefonnummer: 0550-858 59, 0550-858 96, 0550-858 58, 0550-858 86, 858 80
Eller mejl till bemanningscentrum@kristinehamn.se
Måndag-fredag: kl 06.30-16, lunchstängt 11.30-12.30
Lördag-söndag samt helgdag: kl 06.30-14.00
IT-avdelningen, telefonnummer 0550-880 88
Lönecentrum, telefonnummer 0550-869 60
Kristinehamns kommun växel, telefonnummer 0550-880 00
Vardagar klockan 6.30-08 och helger/helgdagar klockan 06.30-14.
Ring Bemanningscentrum på telefonnummer:
0550-85880
0550-85886
0550-85859
0550-85858
0550-85896
Helgfria vardagar klockan 8.00-15.00
Ring enhetschef i beredskap 0550-87490 eller direkt till enhetschef.
Glöm inte att friskanmäla dig till enhetschef senast före kl. 12.00 dag innan du kommer åter i arbete, annars förutsätter vi att du är fortsatt sjuk och rekryterar vikarie. Det är också ditt eget ansvar att gå in i Visma och registrera friskanmälan när du är åter i tjänst.
Vid akut frånvaro när bemanningscentrum inte är i öppet eller enhetschef inte är i tjänst, se när-det-händer-pärmen.
Du gör din sjukanmälan direkt till bemanningscentralen, se kontaktuppgifter och öppettider ovan. Samma gäller din friskanmälan.
Vid akut frånvaro när varken samordnare, bemanningscentralen eller enhetschef är i tjänst. Se När-det-händer-pärmen, flik 21.
Här hittar du en uppdragsbeskrivning för dig som arbetar som personlig assistent i Kristinehamns kommun.
Här hittar du rutiner för ledighet, sjukanmälan och akuta "När det händer"-situationer.
Rutin "När det händer"
Här hittar du lathundar för Pulsen.
Kom igång med AiAi för assistenter (Bank ID krävs)
Här hittar du lathund för hur du återställer ditt lösenord.
Om du får problem eller på annat sätt behöver hjälp med din dator, kontakta kommunens IT-support.
Du når supporten på telefonnummer 0550-880 88.
Här hittar du blanketter för bland annat personliga utlägg, semesterväxling och tidsrapportering för ledsagare.
Här hittar du viktiga datum, arrangemang och andra planerade aktiviteter som rör ditt arbete som personlig assistent i Kristinehamns kommun.
(KALENDER)
Tack! Om du vill skriva en kommentar kan du göra det här. Tryck annars bara på "Skicka".