För dig som medarbetare
Kompassen – kommunens intranät
Här kan du som medarbetare logga in för att komma till kommunens intranätet Kompassen. Här hittar du senaste nytt och information som du kan behöva i din anställning. På intranätet når du också genvägar till olika system. Du kan välja att logga in som anställd med bank-id, SMS eller tjänstelegitimation.
Logga in på intranätet kompassen
Kommunen byter bank - information och anmälan av lönekonto till nya banken
Kristinehamns kommunkoncern byter i oktober 2023 bank från Swedbank till Nordea. För att du ska kunna få din lön eller ditt arvode insatt på ditt lönekonto behöver du anmäla det kontonummer som du vill ha din utbetalning till hos Nordea senast 31 augusti. Här finner du information och instruktioner om vad du behöver göra.
Kristinehamns kommun byter bank
Medarbetarservice - tjänster och support
Kristinehamns kommun jobbar för att det ska bli ännu enklare för dig som medarbetare att ansöka, anmäla eller uträtta ärenden direkt på webben genom Medarbetarservice. Du kan välja att logga in som anställd med bank-id, SMS eller tjänstekort.
När du som medarbetare loggar in som anställd fylls dina uppgifter i automatiskt och när du slutfört ärendet skickas det direkt till den som är ansvarig.
Beställa intyg
Du kan beställa följande intyg:
- Arbetsgivarintyg
- Tjänstgöringsintyg
- Intyg om förlorad arbetsinkomst
- Uppgifter om årsinkomst
Intyg eller uppgifter om årsinkomst - beställning (för anställd)
Intyg eller uppgifter om årsinkomst - beställning (för f.d. anställd)
Kontakta lönecentrum
Om du vill komma i kontakt med lönecentrum kan du logga in i vår e-tjänstportal eller skick ett mejl till lonecentrum@kristinehamn.se.
I Medarbetarservice når du en rad digitala tjänster som du kan behöva i din anställning. Här kan du exempelvis kontakta lönesupporten, beställa intyg, ansöka om semesterväxling, lämna in schema, göra en utanordning, ansöka om att omvandla semesterdagar och skicka in begäran om extra skatt.