Till innehållet

Så här gör du en bra ansökan

skriv ansokan_web 2040 px.jpg

Inför att du söker en tjänst inom Kristinehamns kommun har vi några tips och råd som vi vill skicka med.

Läs igenom hela annonsen

Säkerställ att du uppfyller kravprofilen för tjänsten och att du får en god uppfattning om vad tjänsten innebär.

Anpassa din ansökan

Lyft fram erfarenheter och kompetenser som är relevanta för just den tjänst du söker.

Var tydlig

Beskriv eventuella luckor i ditt cv, till exempel perioder utan arbete eller studier. Beskriv även om tidigare tjänster du haft har varit praktik, tidsbegränsade anställningar eller tills vidare.

Anpassa ditt personliga brev

Berätta vad som fick dig att söka just den aktuella tjänsten och vad du tror att du skulle kunna bidra med. Om du bor långt ifrån Kristinehamn ser vi även att du beskriver hur du ser på pendlingsavståndet eller eventuell flytt.

Spara kontaktuppgifter

Spara annonsens innehåll och kontaktuppgifterna till rekryterande chef och rekryteringsenheten, då kan du friska upp ditt minne själv, eller höra av dig till rätt personer, om du har frågor.

Tack! Om du vill skriva en kommentar kan du göra det här. Tryck annars bara på "Skicka". Om du vill felanmäla något annat än webbplatsen, eller kanske lämna ett förslag, begära ut en handling eller liknande så gör du det i e-tjänsten Kontakta kommunen istället..