Till innehållet

Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivning

Om du som konsument har en fråga eller behöver konsumentvägledning kring dina rättigheter och skyldigheter är du välkommen att kontakta kommunens konsumentrådgivare. Här kan du även få råd och stöd vid reklamationer och tvistlösning, hjälp att kontakta företaget du har problem med och hjälp med att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Kristinehamns kommun erbjuder vägledning både via telefon, mail och besök. Om du vill komma på besök så behöver du först boka en tid. Se kontaktuppgifter nedan.

Om du vill skriva brev är postadressen: Kristinehamns kommun, 63 Konsumentrådgivningen, 681 84 Kristinehamn.

Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri.

Vägledning via Konsumentverket

Även Konsumentverket erbjuder vägledning direkt till dig som konsument. På konsumentverket.se får du svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem. Där finns även en AI-chatt som kan svara på frågor dygnet runt.

Konsumentverkets vägledning är även vägen in till Konsument Europa som ger rådgivning om gränsöverskridande handel inom EU, Island, Norge och Storbritannien.

Besök konsumentverket.se

Kontaktuppgifter

Konsumentrådgivning
konsument@kristinehamn.se

0550-882 45 (säkrast kl 8.30-9.30)

Tack! Om du vill skriva en kommentar kan du göra det här. Tryck annars bara på "Skicka".