Till innehållet

Vikarieportalen

Vikarieportalen flyttar till internwebben


Vikarieportalen som finns på kristinehamn.se flyttar till kommunens nya internwebb. Det betyder att Vikarieportalen på kristinehamn.se släcks ned i juni och du som timvikarie hittar information på internwebben istället.

Vikarieportalen på internwebben samlar all viktig information som berör dig som timvikarie. Du kan exempelvis hitta genvägar till kommunens system som Time Care Pool, Visma och introduktionsutbildningar. Du kan också hålla dig uppdaterad på vad som händer i kommunen, interna jobbannonser och annan viktig information som du kan ha användning för.

Hur loggar jag in på internwebben?

Precis som det gamla intranätet är den nya internwebben tillgänglig via en vanlig webbläsare. Adressen till den nya internwebben är: https://intra.kristinehamn.se.

Du kommer åt internwebben från vilken dator som helst nu och du behöver inte vara ansluten till kommunens nätverk. Är du ansluten till ett nätverk utanför arbetsplatsen behöver du däremot logga in. Du kan till exempel använda inloggningsmetoden “e-ID på mobiltelefon”. När du kommit in på internwebben så kan du klicka på knappen "Vikarieportalen" som finns på startsidan. Här hittar du som timvikarie all information som är relevant för dig i din anställning.

Kontakta lönecentrum

Du når lönecentrum genom tjänsten ”fråga lönesupport”. Logga in med bank-id, sms eller tjänstekort.

Fråga Lönesupport

Lönecentrum nås även på vardagar mellan 08-12 på telefon 0550-869 60. 

Frågor och svar

Vikarieportalen flyttar till internwebben


Vikarieportalen som finns på kristinehamn.se flyttar till kommunens nya internwebb. Det betyder att Vikarieportalen på kristinehamn.se släcks ned under juni och du som timvikarie hittar information på internwebben istället.

Vikarieportalen på internwebben samlar all viktig information som berör dig som timvikarie. Du kan exempelvis hitta genvägar till kommunens system som Time Care Pool, Visma och introduktionsutbildningar. Du kan också hålla dig uppdaterad på vad som händer i kommunen, interna jobbannonser och annan viktig information som du kan ha användning för.

Hur loggar jag in på internwebben?

Precis som det gamla intranätet är den nya internwebben tillgänglig via en vanlig webbläsare. Adressen till den nya internwebben är: https://intra.kristinehamn.se.

Du kommer åt internwebben från vilken dator som helst nu och du behöver inte vara ansluten till kommunens nätverk. Är du ansluten till ett nätverk utanför arbetsplatsen behöver du däremot logga in. Du kan till exempel använda inloggningsmetoden “e-ID på mobiltelefon”. När du kommit in på internwebben så kan du klicka på knappen "Vikarieportalen" som finns på startsidan. Här hittar du som timvikarie all information som är relevant för dig i din anställning.

Från och med den 18 februari släcks den förra versionen Time Care Pool och den nya version av systemet tar vid. Du hittar den nya versionen av Time Care Pool här. 

Du kan alltid läsa din e-post på: https://outlook.kristinehamn.se oavsett om du är på jobbet eller hemma.

Du loggar in med dina vanliga inloggningsuppgifter, alltså uppgifterna du loggar in med till en dator eller som du använder till kommunens intranät. 

Ska du logga in för första gången?

Gå till https://outlook.kristinehamn.se.

Skriv in ditt användarnamn och lösenord.

Ditt användarnamn är dina två första bokstäver i ditt efternamn+din första och sista bokstav i ditt tilltalsnamn+ditt födelseår+din födelsedag.

Exempel: Sara Johansson är född år 98 och fyller år 4 april, användarnamnet blir så JOSA9804.

Lösenordet måste vara minst 12 tecken och uppfylla minst 3 av 4 kriterier (minst ett specialtecken, minst en siffra, minst en stor bokstav, minst en liten bokstav). Lösenordet får inte innehålla å,ö eller ö eller vara ditt namn. 

Kommer du inte in? 

Om du inte kommer in på din jobbmejl på grund av att lösenordet är fel så kan du så kan du byta lösenord via https://konto.kristinehamn.se.

När du då bytt lösenord så kan de testa att logga in igen.

Om du vill vikariera på fler arbetsplatser måste du först prata med bemanningscentrum och chefen på din nuvarande arbetsplats. Ta kontakt med bemanningscentrum som ett första steg. 

Du behöver byta ditt lösenord regelbundet. Fem dagar innan du måste byta ditt lösenord så får du som vikarie ett SMS om detta. 

Om du glömmer ditt lösenord kan man lätt återställa det via https://konto.kristinehamn.se
Där anger du ditt användarnamn och följer sedan instruktionerna.

Om du får ett nytt telefonnummer måste du byta ut det i Visma för att du fortsatt ska få bokningar via TimeCare. 

Om du vill ange ett annat mobilnummer så kan du själv ändra det i Visma - Mina uppgifter - AdressMobil. 

Länken till Visma hittar du på kommunens intranät. 

Genom Medarbetarservice kan du beställa följande intyg:

  • Arbetsgivarintyg
  • Tjänstgöringsintyg
  • Intyg om förlorad arbetsinkomst
  • Uppgifter om årsinkomst

Intyg eller uppgifter om årsinkomst - beställning (för anställd)

Du kan välja att logga in som anställd med bank-id, SMS eller tjänstekort.

Kontaktuppgifter

Bemanningscentrum - mån-fre 6.30-16 (lunch 11.30-12.30) lör-sön 6.30-14
bemanningscentrum@kristinehamn.se

0550-858 89

Louise Lidman - bemanningschef
louise.lidman@kristinehamn.se

0550-858 49

Tack! Om du vill skriva en kommentar kan du göra det här. Tryck annars bara på "Skicka".